Všeobecné obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) živnostníka Petra Hromádky, se sídlem Vdovská 672/22, Ostrava 71200, IČO 09875328, e-mail bagtopresence@gmail.com, telefonní číslo +420773873193 („My” nebo „Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto zájemců o naše služby, a Nás, jakožto poskytovatele těchto služeb, vzniklá v souvislosti s vaším zájmem o naše služby, které jsou prezentovány na našich webových stránkách. Pro zakoupení našich služeb nás prosím kontaktujte prostřednictvím kontaktního formuláře na našich webových stránkách nebo přímo na výše uvedený e-mail či telefonní číslo.
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete zde.
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Jak jistě víte, tak komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostřednictvím našich dohod.
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu a zřízení objednávky na Našich webových stránkách, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
NĚKTERÉ DEFINICE
1.1 Cena - Je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží či Služby;
1.2 Celková cena - Je součet Ceny a Ceny za dopravu;
1.3 Faktura - Je doklad vystavený v souladu s platnými právními předpisy na Celkovou cenu;
1.4 Dohoda - Je vzájemná dohoda na uzavření Smlouvy o koupi Zboží či zřízení Služeb s Námi;
1.5 Vy - Jste osoba zájemcí o naše služby;
1.6 Zboží či Služby - Je vše, co můžete nakoupit nebo pořídit na Našich webových stránkách.
OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
2.1 Koupě Zboží či Služeb je možná vzájemnou dohodou.
2.2 Při nákupu Zboží či Služeb je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které nám poskytnete, budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
2.3 Na našich Webových stránkách také poskytujeme přístup k hodnocení Zboží provedenému jinými spotřebiteli. Autenticitu takových recenzí zajišťujeme a kontrolujeme tím, že propojujeme hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž v interním systému u každého hodnocení vidíme také propojené ID objednávky, a tak jsme schopni ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele.
UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1 Uzavření Smlouvy v českém jazyce
Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
3.2 Uzavírání na dálku
Smlouva je uzavírána na dálku vzájemnou dohodou prostřednictvím našich komunikačních prostředků. Náklady na komunikaci hradíte Vy. Tyto náklady neodpovídají základní sazbě za komunikační prostředky (např. za přístup k internetu). Neúčtujeme žádné další náklady nad rámec dohodnutého. O uzavření Smlouvy se dohodneme prostřednictvím komunikace na dálku.
3.3 Údaje potřebné pro uzavření Smlouvy
K uzavření Smlouvy je třeba dosáhnout vzájemné dohody. Při této dohodě budou stanoveny následující údaje: a) Informace o nakupovaném Zboží či Službách (označeno na Webu); b) Cena, Cena za dopravu, způsob platby, Celková cena a způsob doručení Zboží; c) Další identifikační a kontaktní údaje pro provedení dohody.
3.4 Potvrzení dohody
Po dosažení vzájemné dohody potvrdíme dohodu zprávou na e-mailovou adresu zadanou při dohodě. Obsahem bude shrnutí dohody a tyto Podmínky jako příloha. Tyto Podmínky platné ke dni dohody jsou nedílnou součástí Smlouvy. Uzavření Smlouvy nastává potvrzením dohody.
3.5 Nepotvrzení dohody
Někdy nemůžeme potvrdit dohodu, např. kvůli nedostupnosti Zboží či Služeb nebo většímu počtu kusů, než je možné poskytnout. V takovém případě Vás kontaktujeme s návrhem změněné dohody. Smlouva je uzavřena po Vašem potvrzení návrhu.
3.6 Chybná Cena
Zjevná chybná Cena nezávazná, i když byla potvrzena. V případě chybné Ceny Vás budeme kontaktovat s nabídkou nové dohody. Nová dohoda je uzavřena po Vašem potvrzení.
3.7 Závazek k platbě
Uzavřením Smlouvy se zavazujete zaplatit dohodnutou částku.
3.8 Slevy
Někdy můžete využít slevu pro nákup Zboží či Služeb. Slevu budete uvádět při dosahování dohody.
CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
4.1 Cena je vždy uvedena v rámci Webu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží či Služeb v rámci Webu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
4.2 Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
4.3 Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním, zřízením Zboží či Služeb. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby: Platba kartou, bankovní převod.
4.4 Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na Vaši e-mailovou adresu.
4.5 Vlastnické právo ke Zboží či Službám na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží či Služby převezmete. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet, v ostatních případech je zaplacena v okamžiku provedení platby.
DORUČENÍ ZBOŽÍ ČI SLUŽEB, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
5.1 Zboží či Služby Vám budou doručeny, zřízeny nejpozději do 30 dní.
5.2 Více o platbě na této stránce Platba a doprava.
5.3 Doba doručení Zboží či Služeb vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží či Služeb Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená v těchto Podmínkách je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání.
5.5 V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží či Služby, s výjimkou případů dle čl. 4 Podmínek, nemá to za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží či Služby doručit, předat. Zároveň to, že Zboží či Služby nepřevezmete, není odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy, případně Zboží či Služby uskladnit, uchovat, za což nám od Vás náleží úplata ve výši ceny obvyklé. Pokud se rozhodneme odstoupit od Smlouvy, je odstoupení účinné v den, kdy Vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
5.6 Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
5.7 Nebezpeční škody na Zboží či Služby na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží či Služby nepřevezmete, s výjimkou případů dle čl. 4 Podmínek, na Vás nebezpečí škody na Zboží či Služby přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží či Služby pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží či Služeb.
PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
6.1 Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží či Služby podle čl. 5.7 Podmínek je Zboží či Služby bez vad, zejména pak, že Zboží či Služby: a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem; b) je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž souhlasíme; c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci; d) je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá; e) množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením; f) je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat; a g) odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Vám byly poskytnuty před uzavřením smlouvy.
6.2 Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
6.3 V případě, že bude mít Zboží či Služby vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 1, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží či Služby reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů, případně osobně na adrese uvedenou na stránce kontakt. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění.
6.4 Má-li Zboží či Služby vadu, máte následující práva: na odstranění vady dodáním nového Zboží či Služby bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží či Služby; nebo na odstranění vady opravou Zboží či Služby, ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží či Služba mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro vás.
6.5 Jsme oprávněni odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží či Služba mělo bez vady.
6.6 Dále máte právo na: přiměřenou slevu z Ceny; nebo odstoupení od Smlouvy, jestliže:
odmítneme vadu odstranit nebo ji neodstraníme v souladu s právními předpisy; se vada projeví opakovaně, je vada podstatným porušením Smlouvy; nebo je z našeho prohlášení nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás.
6.7 Právo na odstoupení od Smlouvy nenáleží v případě, je-li vada Zboží či Služby nevýznamná.
6.8 V případě, že jste si vadu na Zboží či Službě způsobili sami, práva z vadného plnění Vám nenáleží.
6.9 Vadou Zboží či Služby není opotřebení Zboží či Služby způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
6.10 Při uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno: datum, kdy jste reklamaci uplatnili; co je obsahem reklamace; jaký způsob vyřízení reklamace požadujete; Vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
6.11 Nedohodneme-li se na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace odstraníme vady a poskytneme Vám informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
6.12 O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem a vydáme Vám potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží či Služby, je Vaší povinností Nám původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradíme My.
6.13 V případě, že jste podnikateli, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží či Služby.
6.14 V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží či Služby ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží či Služby.
Odstoupení od smlouvy
7.1 K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
7.2 V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí. V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je několik kusů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části Zboží, a v případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky.
7.3 Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů). Pro odstoupení můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 2 Podmínek.
7.4 Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku. Lhůta k odstoupení dle čl. 2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
7.5 V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 2 Podmínek jste povinní Nám Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám. Vy máte naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží nabízeli. V případě odstoupení z důvodu, že My porušíme uzavřenou Smlouvu, hradíme i náklady spojené s navrácením zboží k Nám, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme při dodání Zboží nabízeli.
7.6 V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Zboží obdržíme, nebo Nám prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět Nám. Zboží Nám prosím vracejte čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
7.8 V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 2 Podmínek Nám však odpovídáte za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, abyste se seznámili s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží, tj. způsobem, jakým byste se se Zbožím seznamovali v kamenné prodejně. V případě, že jsme Vám ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu nákladů započíst na Vaši pohledávku na vrácení Ceny.
7.9 My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. 1 Podmínek. Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
Řešení sporů se spotřebiteli
8.1 Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
8.2 Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy bagtopresence@gmail.com. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
8.3 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
8.4 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Závěrečná ustanovení
9.1 Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat, předávat Zboží či Službu mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.
9.2 Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
9.3 Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. Informace o změně Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od Vás do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdržíme výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží či Služeb, stávají se nové podmínky součástí naší Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží či Služeb následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď podáte, činí 2 měsíce.
9.4 V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
9.5 Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.
9.6 Tyto Podmínky nabývají účinnosti 25.8.2023.